فروغ ابدیت

تجزیه و تحلیل کاملی از زندگی پیامبر(ص)

کتاب: فروغ ابدیت (تجزیه و تحلیل کاملی از زندگی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله)

مؤلف: جعفر سبحانی تبریزی

مولف در بخشی از مقدمه کتاب را چنین معرفی می کند:

زندگانى پیامبر عظیم الشأن که بخشى از حیات وى در قرآن و بخشى دیگر در سنت و تاریخ آمده است، ولى مجموعه حیات او، به خاطر تأثیر گسترده اى که در تاریخ بشر نهاده و هم اکنون مى تواند راهگشاى بسیارى از مشکلات زندگى بشر باشد، به صورت پدیده ناپیدا کرانه اى درآمده که به این زودى به ساحل آن نمى توان راه یافت، به گواه این که پس از رحلت آن رهبر بزرگ، صدها و هزاران کتاب در سیره و حیات او نوشته شده و هنوز هم جاى گفتگو و نگارش دارد.

مسأله مهم در سیره پیامبر صلى اللّه علیه و آله و سلّم اسوه و الگو بودن اوست. زیرا قرآن نیز او را اسوه مى خواند و مى فرماید:

لَقَدْ کانَ لَکُمْ فِی رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَهٌ حَسَنَهٌ «۱»؛ در زندگى رسول خدا سرمشق نیکویى براى شماست.

سیره پیامبر اکرم صلى اللّه علیه و آله و سلّم الهام بخش فقیهان در استنباط احکام شرعى، سرمشق زندگى براى مؤمنان و پیروان، ترسیم کننده خطوط سیاسى کلى براى سیاستمداران، بیانگر اصول و ارزش هاى اخلاقى براى سالکان است، ولى مایه تأسف این که بیشترین کار، بر روى نقل تاریخ و سیره انجام شده است، و به تحلیل آن، کمتر پرداخته شده تا هر فردى فراخور حال خود از آن بهره بگیرد.

 کتابى را که پیش روى خود دارید، به انگیزه آشنا کردن جوانان و فرهیختگان با سیره پیامبر صلى اللّه علیه و آله و سلّم با بیانى روشن، و مصادرى ارزشمند، در خلال دوازده سال به رشته تحریر در آمده…

کتاب فروغ ابدیت را می توانید در کتابخانه های عمومی یا در پایگاه زیر مطالعه نمایید:

 

                                                                                                                     http://www.ghbook.ir/book/9931

Comments (0)
Add Comment