رفتار پیامبر(ص) با کودکان و جوانان

این‌ اثر در دو بخش‌ و به‌ منظور ارائه‌ الگوی‌ رفتار با کودکان‌ تألیف‌ شده‌است‌. بخش‌ اوّل‌ شامل‌ تربیت‌ و اهمیّت‌ آن‌، محبّت‌، بوسیدن‌ کودکان‌، بازی‌ باکودکان‌، آب‌ و غذا دادن‌ به‌ کودکان‌ و بخش‌ دوم‌ شامل‌ شیوه‌ رفتارپیامبر بزرگ اسلام(ص)باجوانان‌، نیروی‌ جوانی‌، زمان‌ گرایش‌ جوانان‌ به‌ مذهب‌، استفاده‌ از جوانان‌ درکارهای‌ مملکت‌، ویژگی‌ جوانان‌ و … می شود.
همچنین، این اثر به مجموعه داستان‌هایی از زندگانی و سیره اخلاقی و اجتماعی پیامبر اسلام(ص)، گوشه‌هایی از زندگانی رسول خد(ص) از دوران کودکی تا رحلت ایشان، برخی از حوادث مهم زندگانی رسول مکرم اسلام(ص)، به صورت داستان پرداخته تا ابعادی از عظمت وجودی و معنویت ایشان را منعکس کند.
دوران غم و شادیپیامبر اسلام(ص)، اخلاق او در دوران جوانی، ازدواج با حضرت خدیجه(س)، آغاز رسالت ایشان، دوران سخت زندگی ایشان در مکه، هجرت به مدینه، جنگ‌های پیامبر(ص) و حوادث مهم دوران پایان زندگی ایشان از مهم‎ترین مندرجات این نوشتار است.
برای تربیت کودک از کچا شروع کنیم؟، پیامبر(ص) سرمشق مردم است، پرسش از کودک، وفای به عهد، بلند شدن در برابر کودکان، آموختن احکام دینی، آثار تربیت صحیح در کودک، محبت پیامبر(ص) به کودکان، دعا کردن پیامبر(ص) برای کودکان، علاقه رسول خدا (ص) به امام حسن(ع) و امام حسین(ع) و… از دیگر موضوعاتی است که در این کتاب به آن پرداخته شده است.

Comments (0)
Add Comment