جشنواره خاتم
Khatam Festival

نقش ائمه در احیای دین

1,686

یکی از کارهای امام حکومت و رهبری سیاسی و اجتماعی است ؛ اما شأن تبلیغ و تبیین و حفاظت دین از تحریف و تقلیب و دستبرد دیگران مهمترین و حساس ترین شأن از شئونات امامت است ؛ زیرا اگر دین سالم نماند حاکم اسلامی با کدام قانون صحیح می خواهد جامعه را اداره کند؟
به راستی اگر امامان شیعه و جانشینان بر حق پیامبر (ص) نبودند چه کسی می توانست سیل خروشان پرسش های علمی و مذهبی مسلمانان و کاوشگران حقایق اسلام را پاسخ دهد؟یا چه عاملی می توانست در برابر توفان بنیان برانداز تحریفات که با منع حدیث پیامبر (ص) و وضع احادیث دروغین و ایراد روایات اسرائیلی در معارف اسلامی می رفت تا اسلام را از اساس ویران سازد ، چون کوهی استوار بایستد و زنگ و غبار از چهره دلربای اسلام بزداید؟
کتاب حاضر مجموعه مباحث علمی و تحقیقی مرحوم علامه سید مرتضی عسکری (ره) در این موضوع است و در صدد شرح و تفصیل این مسأله برآمده است که بزرگ¬ترین نقش امامان شیعه حفظ دین از تحریف و دستبرد و بیان حقایق دین برای امت اسلامی است. در واقع کتاب حاضر حاوی روشی نو در سیره نگاری تحلیلی ، معرفی دقیق مکتب خلفا و مکتب اهل بیت (ع) ، تبیین برخی از اصطلاحات گذشته و بیلن تحریف ها و حدیث سازی ها و فضایل بافی ها و عملکرد دشمنان نفاق پیشه است.
آنچه بیش از هر چیز توجه خواننده را جلب می کند پژوهش ، کاوش ، تلاش ، انصاف و همت بلند و ستودنی مؤلف است که به کتاب ها و مصادر روایی و کلامی و تاریخی قدیم و جدید و حتی به روزنامه ها و مجلات منتشره اهل سنت مراجعه نموده است و نکته ای را ناگفته ننهاده است

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.